Kome su potrebni ISO standardi?

Zašto bi firme trebalo da imaju ISO standarde?

    Ceo sistem ISO standarda se bazira na tome da omogući kompaniji da uspostavi dobar odnos sa zaposlenima, kupcima i dobavljačima, kako bi napravili jedan kvalitetan skok u pružanju usluga.
Kompanije koja je usmerena na kupca

Kompanije zavise od svojih klijenata. U tom slučaju moraju razumeti njihove buduće i tekuće potrebe, kako bi uspešno zadovoljili njihove zahteve i prevazišli potrebe kupaca.
Liderstvo

    Menadžment kompanije bi trebalo da vodi zaposlene svojim primerom, da definiše ciljeve i smer kretanja organizacije, kao i da uspostavi jedinstvo sa zaposlenima.
Uključenost zaposlenih

Kompanija mora da ohrabri zaposlene da prihvate određeni deo odgovornosti. Ovim činom oni učestvuju u rešavanju problema i unapređivanju procesa. Zaposlenima bi trebalo obezbediti pristup novim izvorima saznanja i veštinama. Oni moraju razmenjivati iskustva i znanja unutar timova, što će doprineti većem zadovoljstvu pri obavljanju poslova i boljim rezultatima.
Procesni pristup

    Ako želite da ostvarite željeni rezultat, onda svi procesi moraju biti jasno definisani, dok ulaz/izlaz iz procesa zajedno sa funkcijama praćeni i identifikovani. Osim toga, kompanija mora jasno definisati ko je nadležan i ko upravlja procesima. Potrebno je takođe omogućiti sve korisne informacije, materijale i obuku zaposlenima.
Sistemski pristup upravljanju

Definisanje procesa razvoja postavlja se na način da zadati cilj postignete na najefikasniji način. Sistemski pristup takođe podrazumeva razumevanje međuzavisnih procesa kao i konstanto unapređenje sistema.
Neprekidno poboljšavanje

Ova princip ohrabruje kompanije da uvedu vise manjih unapređenja u sisteme i procese kao i kontinuirano poređenje učinka sa postavljenim kriterijumima. Cilj vaše organizacije bi trebalo da bude konstantno poboljšanje usluga.
Odluke donosite na osnovu činjenica

Prikupite informacije i podatke koji su bitni za unapred postavljene ciljeve i analizirajte prikupljene podatke tako što ćete koristiti validne metode.
Dobri odnosi sa dobavljačima

Kompanija bi trebalo da prepozna i odabere ključne dobavljače sa kojim treba da radi na razvoju u unapređenju proizvodnih procesa kao i samih proizvoda. Ključ ove saradnje je jasna i otvorena komunikacija koja će omogućiti dugoročnu saradnju na obostranu korist.

ISO standardi i oblasti privrede

Građevinarstvo

U građevinarstvu se vremenska i budžetska ograničenja stalno primenjuju, posebno od strane niza eksternih faktora i nezavisnih investitora. Stoga, kvalitet i bezbednost radnika na gradilištu često mogu biti suprotstavljeni. ISO standardi doprinose značajnom smanjenju troškova otklanjanja otpada, većoj efikasnosti i sigurnijem radnom mestu za zaposlene.

Inženjering

Inženjeri različitih struka moraju biti precizni, efikasni i dosledni kako bi održali reputaciju među potencijalnim izvođačima. Biti sposoban za izvođenje određenih projekata je jedna stvar, ali biti sposoban da ponovite i prevaziđete prethodno postignut uspeh, kako bi odgovarao potrebama različitih klijenata je odlika samo uspešnih inženjera.

Firme koje se bave inženjeringom i koje nude garanciju kvaliteta usluga pokazuju sposobnost da identifikuju potencijalne opasnosti i neefikasnosti i razviju planove za ublažavanje ovih rizika. Upravo ove vrste garancija mogu pomoći vašoj firmi da se izdvojite od konkurencije.

IT

ISO standardi zahtevaju sveobuhvatnu dokumentaciju, standardne operativne procedure i planove oporavka od katastrofe. Ovo pomaže IT firmama da pojednostave složene interne procese i sisteme, a zauzvrat proizvode efikasnije rezultate.

Proizvodnja

Implementacijom sistema koji upravljaju kvalitetom, proizvodne firme mogu da iskažu vrednost na svojim tržištima, posebno kada se takmiče sa inostranim kompanijama. Pored toga, bezbednosni standardi su konstantno ispitivani kako bi se videlo šta bi se moglo poboljšati na duže staze.

Ugostiteljstvo

Kada su dnevne operacije jasno vidljive osoblju, rukovodstvu je potreban način da osigura poboljšanje standarda. Ovo takođe može omogućiti ugostiteljskim objektima da promovišu svoje usluge u inostranstvu i uspostave dobre odnose sa stranim potrošačima. ISO standardi olakšavaju menadžerima da implementiraju jasno definisan skup procedura bez oslanjanja na ad-hoc tehnike upravljanja.

Zdravstvo

ISO standardi mogu pružiti sveobuhvatnu procenu trenutnih standarda u oblastima kao što su zdravstvene ustanove (bolnice, nega starih), farmaceutska proizvodnja, hitna pomoć i hitne službe. Što su naše zdravstvene ustanove efikasnije i efektivnije, bolje se razvijamo kao zajednica.

ISO standardi po oblastima industrije i privrede Srbije:

Automobilska industrija
IT i telekomunikacije
Bankarske i finansijske institucije
Prehrambeni proizvodi
Energetska efikasnost i elektronika
Turizam, transport i logistika
Građevinarstvo
Medicinska sredstva i zdravstvene usluge
Drvna, papirna industrija i štampanje
Poljoprivreda i organska proizvodnja
Plastika, guma i nemetalni proizvodi
Recikliranje i upravljanje otpadom
Tekstil,koža i obuća
Naftni derivati i hemijska industrija
Održavanje objekata

Spisak standarda koje možete implementirati i sertifikovati u svoj biznis model:

ISO 9001 standard – Sistem menadžmenta kvalitetom
ISO 14001 standard – Sistem menadžmenta životnom sredinom
ISO 45001 standard – Sistem menadžmenta bezbednošću i zdravljem na radu
ISO 50001 standard – Sistem menadžmenta energijom
ISO/IEC 27001 standard – Sistem menadžmenta bezbednošću informacija
ISO/IEC 27701 standard – Sistem menadžmenta privatnošću informacija
ISO/IEC 20000-1 standard – Sistem menadžmenta servisima
ISO 22301 standard – Sistem menadžmenta kontinuitetom poslovanja
ISO 28000 standard – Sistem menadžmenta obezbeđenjem u lancu snabdevanja
ISO 31000 standard – Menadžment rizikom
ISO 39001 standard – Sistem upravljanja bezbednošću drumskog saobraćaja
HACCP standard – Kvalitet i bezbednost hrane
ISO 14064 standard – Kvantifikacija i izveštavanje o emisijama gasova staklene bašte
ISO 14298 standard – Sistem menadžmenta bezbednog štampanja
FSSC 22000 standard – Sertifikacija sistema bezbednosti hrane
GMP+ standard – Bezbednost stočne hrane
FSC CoC standard – Ekološki kriterijumi za gazdovanje šumama
SCC SCP standard – Sistem menadžmenta sertifikacije bezbednosti i zdravlja radnika i organizacije
ISO 22716 standard – Zahtevi kvaliteta dobre proizvođačke prakse za kozmetičke proizvode
ISO 3834 standard – Sistem menadžmenta zavarivanja
ISO 10002 standard – Zadovoljstvo korisnika – Smernice za postupanje sa prigovorima u organizacijama
ISO 13485 standard – ZahtevI kvaliteta sistema upravljanja u proizvodnji medicinskih uređaja i sredstava
CE znak – Sertifikacija proizvoda CE znakom
COVID-19 SHIELD iso standard – Sistem zaštite od COVID virusa
Global GAP standard – Standard u oblasti poljoprivrede za bezbednu i održivu poljoprivrednu proizvodnju
GRASP standard – Društvene prakse i postupanja sa radnicima na poljoprivrednom gazdinstvu
BRC standard – Globalni standard za bezbednost hrane
IFS standard – Internacionalni standard za hranu – IFS
SEDEX SMETA standard – Provera društvene usklađenosti
ISO 26000 standard – Međunarodno uputstvo o društvenoj odgovornosti
ISO 37001 standard – Sistem menadžmenta protiv mita
SA 8000 standard – Međunarodni sistem za ispitivanje i proveru društvene odgovornosti
OK COMPOST standard – Obeleženi proizvodi su biorazgradivi u industrijskom postrojenju za mešanje
OK RECYCLE standard – Sistem ponovne upotrebe proizvoda recikliranjem iskorišćenih proizvoda
OEKO TEX 100 standard – Sistem testiranja i sertifikacije tekstilnih proizvoda
ORGANIC standard – Organska proizvodnja
BSCI standard – Inicijativa poslovno društvene saglasnosti ( Kodeks ponašanja )
EN 15085 standard – Zavarivanje železničkih vozova i komponenti
ISO/IEC 42001 standard – Sistem upravljanja AI veštačkom inteligencijom
IATF 16949 standard – Sistem menadžmenta kvalitetom u automobilskoj industriji
EN 1090 standard – Metalne konstrukcije
ISO 41001 standard – Sistem menadžmenta održavanja objekata i opreme
ISO 21001 standard – Sistem menadžmenta za obrazovne institucije
TISAX standard – Sistem bezbednosti informacija u automobilskoj industriji
PCI DSS standard – Payment card industry data security standard
ISO 19650 standard – Informaciono modeliranje objekata

ISO standardi po oblastima industrije i privrede Srbije – saznaj više!

icon

240+

Satisfied Clients

Posvećenost svakom klijentu i uspešnost u okončanju svakog projekta koji nam je poveren.

generic
generic
generic